Verslo centrai turi atliepti įmonių poreikį sutelkti darbuotojus vienoje vietoje

Pastaruoju metu vis daugiau įmonių ieško galimybių visą kolektyvą ar „išsibarsčiusius“ padalinius įkurdinti kartu vienoje vietoje. Nekilnojamojo turto (NT) ekspertų teigimu, didžiausią pasirinkimą turi mažiau darbuotojų turinčios įmonės, mat Vilniaus rinkoje trūksta verslo centrų, esančių patogioje miesto vietoje ir nuomojančių didelio ploto patalpas biurams.
„Šiuo metu patalpas biurams greičiausiai randa įmonės, kurioms reikia iki 2.000 m2 ploto. Jei ieškoma didesnio ploto, pavyzdžiui, 3.000 m2 ar 4.000 m2 biuro, tai gali tapti neišsprendžiamu iššūkiu. Įmonei gali tekti nuomotis patalpas biurui keliuose skirtinguose verslo centro aukštuose arba svarstyti apie atokesnius Vilniaus rajonus, nes tokio dydžio „vientiso“ ploto pasiūla Vilniaus centriniame verslo rajone labai ribota – vos pora vystomų verslo centrų, tarp jų ir „Hero“, suteiks tokią galimybę“, – sako NT konsultacijų bendrovės „Newsec“ biurų sprendimų vadovė Indrė Juščė.
Pasak verslo centrą „Hero“ plėtojančios NT bendrovės „Realco“ Komercinio NT vystymo vadovės Gintarės Žemaitės, vienas iš tikslų ir yra pasiūlyti įmonėms biurus, leidžiančius sutelkti komandą vienoje vietoje. Šiame verslo centre bus nuomojamos net iki 4.000 m2 ploto patalpos viename aukšte, o tokia erdvė puikiai tiks didesnėms įmonėms, siekiančioms, kad visas jų kolektyvas dirbtų kartu.
„Būdami aktyvūs NT rinkos dalyviai ir besiorientuodami į naujausias tendencijas matome, kad visų įmonės padalinių darbas viename pastate ar pastato aukšte yra vis dažniau įvardijamas kaip būtinybė. Natūralu, mat toks darbo modelis turi daug privalumų: taip sutaupoma daug ploto ir lėšų, būna tampresnis darbuotojų tarpusavio ryšys, efektyvesnė ir spartesnė komunikacija, problemų sprendimas, o tai ilgainiui didina ir darbo rezultatyvumą bei efektyvumą“, – komentuoja G. Žemaitė.
Pokyčius lemia kitokia biuro samprata
Pagrindinė auditorija, į kurią orientuojasi verslo centro „Hero“ plėtotojai, yra augančios ir sėkmingos Lietuvos bei tarptautinės įmonės, kurioms rūpi optimali darbo aplinka, darbuotojų gerovė, jų pačių įvaizdis bei reputacija, ir kurios ieško biuro patalpų, leidžiančių įgyvendinti šiuos tikslus.
Pasak „Realco“ Komercinio NT vystymo vadovės Gintarės Žemaitės, skirtingų įmonių padalinių ar veiklų konsolidavimas vienoje vietoje yra vienas svarbiausių tokių paieškų priežasčių, tačiau ne mažiau reikšmingos ir kitos: įmonių augimas, kuomet didėjant darbuotojų skaičiui, keičiasi biuro ploto poreikis, siekis pagerinti darbo sąlygas, esamą biurą keičiant nauju, atitinkančiu įvairius aplinkosauginius ir tvarumo standartus.
„Hero“ bus patrauklus ir apie relokaciją galvojančioms įmonėms, nes nuomininkams siūlysime ne „pliką“ plotą, o visiškai paruoštą kompleksinį produktą – pagal interjero projektą, kurio sprendiniai atitinka sveikųjų pastatų sertifikato WELL standartus, įrengtas biurų patalpas už itin konkurencingą kainą“, – teigia ji.
„Newsec“ biurų sprendimų vadovės pastebėjimu, biurų pasirinkimo kriterijai yra gana skirtingi ir dažnai priklauso nuo konkrečios įmonės dydžio ar vizijos ir kultūros. Vieni renkasi labiau standartizuotus biurus, įrengiant darbo vietas, susitikimo kambarius bei tokias bazines bendrąsias erdves kaip virtuvėlė.
Kita, dažniausiai tarp startuolių ar informacinių technologijų įmonių matoma tendencija, yra didesni biurai, kur įrengiama daugiau skirtingos paskirties poilsio ir pramogų erdvių, taip skatinant darbuotojų neformalų bendradarbiavimą, bendruomenės kūrimą.
„Biuras nebėra uždari kabinetai, kuriuose praleidžiama visa darbo diena. Šiandien biuras vis dažniau suvokiamas kaip erdvė, sudaryta iš skirtingų funkcinių zonų, kurios tinka skirtingoms užduotims atlikti: diskutuoti, dirbti su bendrais projektais, atsiskirti susikaupimo reikalaujančiam darbui, bendrauti su klientais ir t.t. Dėl to įmonės, siekiančios, kad visi šie skirtingi procesai sinergiškai derėtų tarpusavyje, telkiasi į vieną pastatą. Taip patogiau organizuoti kolegų susitikimus, komunikuoti tarpusavyje, dirbti efektyviau, stiprinti bendruomeniškumą“, – sako ji.
„Hero“ verslo centre nuomai iš viso siūloma 31.600 m2 patalpų, nuo standartinio 600-800 m2 ploto viename aukšte iki 4.000 m2 ploto, kas yra retas variantas šiandieninėje sostinės biurų rinkoje. Įsikūrusieji šiame verslo centre gaus daug patogumų bei pridėtinių verčių, būtinų moderniam biurui: čia įrengiama 430 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, 450 m2 stogo terasa su sporto bei poilsio zonomis ir 300 m bėgimo taku, biblioteka, kokybiško maisto ir sveikatingumo įstaigos.
Tarp reikalavimų – darbuotojų gerovė
Projektuojant naujas biurų erdves labai svarbi ir aplinkinė infrastruktūra. Pasak I. Juščės, darbdaviai ir darbuotojai vis dažniau tikisi, jog pastatas bus lengvai pasiekiamas automobiliu ar viešuoju transportu, o kaimynystėje bus maisto prekių parduotuvė, kavinių ar pietų restoranų pasirinkimas, sporto klubas, grožio salonas ar net vaikų darželis.
Taip pat vis daugiau įmonių pirmenybę teikia tvariems biurams, kurie vystomi laikantis tarptautinių standartų bei yra maksimaliai efektyvūs.
„Realco“ atstovės teigimu, gyvename naujų darbo standartų eroje, kurioje gyvenimo ir darbo balansui keliami aukščiausi lūkesčiai, tad ir darbo erdvės nebegali išlikti kaip anksčiau. Darbuotojai norės eiti dirbti į biurus tik jei juose jausis taip pat patogiai ar net patogiau nei namuose.
„Plėtodami „Hero“, ieškome atsakymų, kaip darbo aplinka gali ne tik išsaugoti, bet ir pagerinti tiek emocinę sveikatą, tiek fizinę būseną. „Hero“ yra statomas pagal tvarumą įrodančio sertifikato „BREEAM Excellent“ standartus, taip pat jis pirmasis Baltijos šalyse sieks sveikųjų pastatų sertifikato „WELL Gold“. Tai įrodymas, kad verslo centro patalpose bus sukurta naujo kokybine prasme lygio darbo aplinka, kurioje maksimaliai tenkinami tvarumo, ekologijos, aplinkosaugos reikalavimai ir orientuojamasi į darbuotojų gerovę“, – pasakoja pašnekovė.
BREEAM sertifikavimo sistema vertina pastatų tvarumo rodiklius daugelyje skirtingų kategorijų – nuo energijos suvartojimo iki ekologinių aspektų, kiekvienoje kategorijoje dėmesį skiriant didžiausią įtaką turintiems veiksniams, pavyzdžiui, sumažintam anglies dvideginio išmetimui, minimalaus poveikio aplinkai dizainui, ekologinei vertei ir panašiai.
Tuo tarpu pastatų sertifikavimo sistema WELL yra nukreipta į darbuotojus ir jų darbo aplinką, todėl siekiant šio standarto objektyviai pamatuojamus kriterijus turi atitikti patalpų oras, geriamas vanduo, apšvietimas, temperatūra, akustiniai sprendiniai, pastate turi būti skatinama sveika gyvensena bei subalansuota mityba. Gavusio WELL sertifikatą verslo centro kokybė ir atitinkamos kategorijos nuolat tikrinamos ne rečiau kaip kartą per metus, o kas trejus metus atliekamas pakartotinis sertifikavimas. Tokie priežiūra suteikia nuomininkams garantijas, kad patalpų kokybė ir toliau išliks itin aukšta.
Verslo centro „Hero“ statybas ir įrengimo darbus planuojama pabaigti 2025 m. II ketvirtį, statyboms iš viso numatyta skirti 112 mln. eurų investicijų, iš kurių 67 mln. planuojama pasiskolinti rinkoje.